måndag 5 november 2012

Budget vs. "lyx"

Hej!

Målade två varv med lasyr igår och tyckte att det syntes väldigt lite. Det såg bara lite lackat ut. Började då fundera lite vilken typ av lasyr jag hade och det är ju en väldigt billig variant. Åkte därför till fina järnaffär'n här i byn och köpte deras lite dyrare alternativ. Har nu målat ett varv och skillnaden är total!

Observera att brädorna till höger är laserade två varv redan med den andra färgen!

Vi har ju även målat trappräcket en miljard varv (med en billig lackfärg). Köpte nu en lite dyrare burk och har målat ett SJUKT täckande lager. Bara jag orkar måla hela räcket är det klart snart! Ska även lasera ett varv till tänkte jag.

Vad har jag då lärt mig? Jo, jag står och föreläser för mina kunder på salongen om hur stor skillnad det är på shampo man köper hos frisör och det man kan köpa på typ Ica. Exakt samma sak är det med färg. Den billigare är utspädd med vatten, den dyrare är inte det. I längden blir det ingen skillnad, så nu ska jag sluta snåla!

/Elisabeth

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar