onsdag 7 september 2011

En sprängd regnbåge.

Som Leif skrev i förra inlägget är vår vattenskada fixad. Rummet under lilltoan, som kallas för syrummet eftersom den förra ägaren hade sin symaskin där, har fått ett nytt tak och ett allmänt torrt intryck.

För tillfället har vi mammas symaskin hos oss och vi tänkte ju självklart ställa in den i sitt alldeles egna rum nu när det är sanerat men jag tycker inte att det känns så inspirerande där inne just nu. Min tanke är att rummet ska vara, förutom syrum, ett allmänt kreativt och lite galet rum. Jag vill ha en spegel och fina lampor där inne och göra det till min egna "kändisloge" där jag kan fixa hår och smink. Kanske kan man också ha en liten pysselhörna där man kan sitta och fixa med foton och Leif kanske kan binda lite flugor till fisket 2012. Idéerna är många men för att kunna göra allt detta måste vi först göra nåt åt rummet.


Vi har pratat lite om hur vi vill ha det och efter att ha drömt om miljontals färger i natt tar jag det som ett tecken. Temat i rummet ska vara motsatsen till ljust och stilrent. Det ska vara färg ÖVERALLT. Det behöver inte ens matcha.

Frågan är nu: Vart köper man billiga färger i lite mindre förpackningar? Tänkte även måla golvet i någon rolig färg men då får man kanske köpa en lite dyrare variant. Åh, jag vill bara börja!

Återkommer så klart med info om hur det går.

/Elisabeth

4 kommentarer:

  1. De flesta färgaffärer säljer väl typ färgprover? De brukar ju vara lite lagom stora om man inte ska måla så mycket :)

    SvaraRadera
  2. Yäjjj! Kul kul kul jag kan inte vänta tills det är dax för mig att slå mig ner i det sprängda rengbågsrummet!!!/J

    SvaraRadera
  3. Kuuul!!! Färgprover är nog perfekt, brukar va typ 0.25l och då kan man i ta massa olika :) jag väntar med spänning på fortsättningen!

    SvaraRadera
  4. Åh.. I teorin känns det som jag kommer älska det nya rummet! Fast man blir ju lite sugen på att testa skjutbanan oxå! Världens bästa hus :) /L

    SvaraRadera