söndag 15 april 2012

Slutet gott allting vitt

Nu har jag gjort slag i saken och målat trägolvet i källaren vitt. Det tog fyra varv och en del ångest, men nu är källaren riktigt chockvit.

Jag började försiktigt dutta runt kanten på golvet...
...sedan tog jag fram roller och förlängningsskaft och strök försiktigt första lagret...

...sedan lyckades jag bokstavligen måla in kameran i ett hörn...

...och därför får ni här se hur det såg ut när det var klart!

Jag har också hunnit sätta golvlister och dörrfoder och det är för mig alltid förknippat med en viss ångest. När geringssågen ska fram blir jag alltid lite osäker, men den här gången gick det bra ända till slutet då jag fick lite paniksvettningar.

Snickerispackel som döljer skavanker - du är bäst!

Det har, kort sagt, varit en bra arbetshelg och nu väntar jag bara på att Elisabeth ska komma hem och fälla dom över allt detta.

/ Leif


2 kommentarer:

  1. Grymt snyggt, suveräna geringar!

    /jo

    SvaraRadera
  2. Blir ju otroligt bra detta, ser fram emot att hälsa på er snart!

    /Robin

    SvaraRadera