fredag 20 juli 2012

Power to the tool!

Hej!

Förra veckan fyllde vi år och fick presenter. Jag fick nästan uteslutande presentkort på olika järnaffärer, vilket passar mig perfekt eftersom jag då kan dryga ut min samling av el- och trycklyftsdrivna verktyg.

Roliga grejer!

Till vänster ser vi den tidlöst eleganta kabeltången som gör att jag inte behöver använda husets saxar när jag ska skala och klippa kablar. Till höger i bild finner vi den fiffiga multisågen. Vad ska man ha den till? Undrar du kanske. Jo, när du till exempel lägger in ett klickgolv, kommer till ett dörrfoder och inser att du måste bryta loss det för att kapa av ett antal mm. Då kommer du att tacka det här verktyget helhjärtat. Den kan jag rekommendera varmt!

Ha det bra!

/Leif

1 kommentar:

  1. Multisåg är ju en helt superb maskin!! Den har varit helt suverän till en hel massa saker man aldrig visste innan man hade den, ta bort gammal kakelfix till exempel. Vem hade trott? Grymt köp!!

    SvaraRadera