tisdag 31 juli 2012

Peppen är tillbaka!

Den här veckan har jag semester och direkt vi är lediga tillsammans blir vi lite mer kreativa. Igår var vi inne i staden och inhandlade färg. Vi ska nämligen måla våra fönsterkassetter, som är bruna. Eftersom vi är lite osäkra på hur vi ska gå till väga, började vi i gästrummet på övervåningen. Ganska snart insåg vi att det kommer att ta lite längre tid än vi räknat med men det kommer att bli jättebra!

Idag har vi målat varv nummer två med grundfärgen. Eftersom kassetterna är väldigt mörkt bruna, kommer det att krävas några varv innan de är helt vita. När vi väl stod där med penslarna redo fick vi för oss att fortsätta grundmåla trappräcket som jag började måla i novmeber(!). I skrivande stund är det grundmålat till 75% men nu ska vi ta en paus för att gå till järnaffär'n och inhandla mer livsviktiga saker.

När fönstrena och trappan är klara, planerar vi att ge oss på vardagsrummet, sovrummet, lite mer i hallen och till sist köket. Hoppas peppen håller i sig!

Bild på en kassett före makeover.

Snart är furu ett minne blott i trappen!

Alla gillar inte att renovera....

/Elisabeth

6 kommentarer:

  1. Det kommer att bli så himla bra! Känner ni för en kaffepaus är det bara att komma ut. Matte har sin sista semestervecka i veckan. Då kan vi ju ta en fika på Sussie?

    kram

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat!

    Jag har en stilla undran om det har jobbats ngt mer på Leifs pojkdröm? Dvs inredningen vid arbetsbänken i källaren. Jag håller nämligen på med min pojkdröm (konstigt nog likadan dröm som Leif hade) så jag behöver inspiration.

    SvaraRadera
  3. Glömde säga att inlägget om pojkdrömmen skrevs av Tåny Biagiotti.

    SvaraRadera
  4. Visst är det skönt när man haft stiltje att bara få komma igång igen. Tro trapp-räcket kommer bli riktigt fint!

    SvaraRadera
  5. Jag hade skrivit ett inspirationsdrypande svar Tåny, men cyberrymden åt upp det... Du kan vara lugn - det kommer snart grejer!

    SvaraRadera
  6. Jag kommer att följa garage/verkstadsinläggen slaviskt! /Tåny

    SvaraRadera