tisdag 31 maj 2011

Man ska aldrig säga aldrig.

Om jag bara för några år sedan skulle fått veta att jag nu har köpt ett hus hemma i byn skulle jag aldrig tro det. Nu sitter jag här, i mitt alldeles egna kök som ligger mitt i världen. 

Om någon hade sagt till mig för bara en vecka sedan att jag skulle bli en sån som alltid automatiskt kollar ut genom fönstret vid minsta tecken på aktivitet på gatan skulle jag inte heller tro på det. Nu sitter jag här vid köksbordet, lite dold bakom gardinen, och kastar blickar utåt nu och då. 


För övrigt har jag kommit fram till att det ju vore grymt kul att göra den här bloggen till en bok sen. Det kan man tydligen göra nu i vårt moderna blogg-samhälle. Fatta kul att kolla tillbaka på allt slit och skoj, plus eventuella besök av arga snickaren!


Jaha, nu ser jag att man visst ska dra ut den bruna soptunnan till vägen tills imorgon. Man lär sig något när man sitter bakom gardinen.


/Elisabeth

1 kommentar:

  1. Lyckisar!! Det låter så härligt allt ni skriver på bloggen! Huset mitt på jorden :) Det är klart att jordens centrum numera ligger i Burträsk. Härligt! Jag kommer snart och hälsar på och kollar att Ralf förstår att han nu ska vara den som bevakar hus och tomt modigt (och det är han det vet vi)! Kram/Monica

    SvaraRadera