tisdag 31 maj 2011

Projektmani

Det finns så sjukt mycket jag vill göra med huset. I mitt huvud har jag säkert planerat tio, femton projekt som i teorin verkar enkla, men som vid närmare eftertanke säkert kommer att kräva betydligt mer tid, pengar och ork än jag anar. Det är allt från att bygga en ny altan till att snoffsa till trappen.


När projektmanin sätter in finns det två bra saker som bromsar upp min iver:

1. Min fru som får "ont i lungorna" när planerna börjar barka iväg.
2. Det faktum att jag inte ens gått ett varv runt mitt hus på tomten än.

Jag tror vi börjar där. Med ett varv runt huset.

/ Leif

2 kommentarer:

  1. Ja, det kanske är på sin plats med en varning om arga snickaren som kan knacka på dörren om projekten blir för stora. Men - åh så skoj med ett eget hus att få styra och ställa över! Hojta till när folkhögskolan söker en till svensklärare eller en dramapedagog så gör vi er sällskap och så kan vi fylla i ansökan till arga snickaren tillsammans ;)

    SvaraRadera
  2. Ja, det är skräcken; att stå inför snickarens amatörpsykologiska analyser utan att kunna svara. Jag ska hålla koll på jobbfronten :)

    SvaraRadera