måndag 25 juli 2011

Pojkdrömmar, hemskheter och lite ursäkter

Nu var det länge sedan vi lovade att uppdatera mer frekvent, men det blir som det blir på sommaren. Händelserna i Norge är naturligtvis helt fruktansvärda och det känns lite fånigt att gå på om materiella ting när något så ofattbart har inträffat. När det känns som att världen vänder sig upp och ner kan det dock vara lite skönt att veta att vissa saker - till exempel våra husbestyr - ändå fortgår och därför tänkte jag bjuda på senaste nytt på den fronten.

Ännu en pojkdröm har gått i uppfyllelse i och med att jag fick en snickarbänk i present av min fantastiska familj!

Hett!
Det var inte nog med det! Jag fick dessutom ett bastuaggregat(!), med tillhörande stenar och två väsen som ska vakta hela kalaset; en bastuväktare och en bastuande. Jag hoppas att de ska hålla sams. Nu ska det bara snickras några lavar (sitsar), sen blir det att bränna sig ordentligt i bastun.

Hetare!
Som grädde på moset fick jag också äran att förvalta familjens vita skuta. En liten plastbåt som hängt med länge. Igår fick vi dessutom det härliga beskedet att vi får låna en kajplats vid småbåtshamnen resten av säsongen, så nu ska det fiskas gös, gädda och abborre! Synd bara att mitt spö gick av ordentligt vid sista fiskeförsöket...

Spackla spackla!
 Med båten följde också en riktig familjeklenod i form av familjens fyrahästars Yamaha-motor som är jämngammal med mig själv. En riktig veteran som ska få en värdig tillvaro i sina nya vatten.

Klenod!


Allt som allt har det hänt mycket sedan sist. Våra tankar går till alla som drabbats av vansinnesdådet i Norge. Jag ska sluta lova att uppdatera oftare. Vi hörs när vi hörs!

/ Leif

1 kommentar: