onsdag 7 mars 2012

Ett hemligt projekt.

Igår körde jag Leif till bussen norrut. Direkt efter jag släppt av honom smet jag iväg på först bästa byggvaruhus och inhandlade lite nödvändigheter. Jag har nämligen planerat för hans sportlov väldigt länge. När han kommer hem på lördag ska han få någon typ av överraskning tänker jag. Bra eller dålig vet jag inte heller än!

Vi är ju i ett skriande behov av att tapetsera i källaren. Eftersom jag inte kan och vill göra det själv har jag lyckats hitta ett par som snällt ställer upp! Enda problemet är att tapeterna är beställda och ännu inte kommit.

För att försäkra mig om att jag verkligen kommer att kunna göra nåt fräsigt i huset under Leifs frånvaro, har jag köpt en stor bytta färg och skruvat ner allt från väggarna i hallen.

För att ni ska få se lite av hallen före mitt enkla ingrepp tänkte jag ta en bild men i all min hets gjorde jag ju inte det. Har letat genom datorn och den enda bild jag hittade på hallen kanske inte var riktigt normal men jag är beredd att visa den ändå:


Det som plockats ned från väggarna är alltså det du kan se på denna bild. Både den utfällbara stolen, hatthyllan och skostället ska målas vita snarast.



Det är ungefär det här som ska målas, till att börja med. Hallen är gigantisk och den härligt orangea(?) färgen sprider sig ännu längre. Jag har dock insett mina begränsningar och börjar med ett litet område och jobbar från det.

Igår hann jag bara få ner och ut allt ur rummet och spackla igen miljoner skruvhål så idag blir det att putsa spackel, spackla lite till och maskera.

Säg inget till Leif!

/Elisabeth

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar