torsdag 24 november 2011

En (av tusen) nackdelar med att vara arbetslös.

Snart har jag varit "mellan två jobb", som man så fint säger i snart två veckor och nu börjar jag klättra lite smått på väggarna. Jag är stressad men samtidigt lite lätt förslappad, en väldigt dålig kombination.

En annan grej som händer med mig när det sker en förändring i mitt liv är att jag blir impulsiv. Inte nog med att jag kapade luggen på mig själv igår trots att många sagt att jag inte borde, jag (med lite påtryckning från Leif) beställde även ett nytt köksbord i förrgår. Hoppsan!

Vill dock understryka att det verkligen behövs. Vi har haft samma bord sen vi flyttade ihop och det gjordes av min kära far när han gick skolan och är nu minst sagt lite ostadigt. Dessutom är det väldigt litet, vi har bara fyra stolar och rymmer inte fler heller. 

Det må vara litet men vi har haft mycket kul med det!

Nu fick det bli ett vitt med sex vita stolar. Vi har ju i framtiden tänkt göra om lite i köket och vågar oss inte på nåt med inslag av trä som eventuellt kan komma att skära sig med framtidsköket. Bordet är även bra mycket längre och även lite bredare. 

Bilden är lånad från mio.se


Jäklar när det kommer, då ska vi bjuda på middagar! Beställde även en till möbel men den får Leif berätta om, börjar tycka att det är hans tur att blogga nu...

Nu ska Ralf och jag ut på promenad och sen köra till flygplatsen för att hämta en gäst från Stockholm!

/Elisabeth

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar