onsdag 16 november 2011

Sakta vi går genom byn.

Det har varit lite allmänna klagomål på att det uppdateras på tok för sällan här och jag har tänkt att eftersom vi inte kommit så långt med någon typ av renovering sen sist så är det ju lite dumt att skriva. MEN så insåg jag att det ju faktiskt kan vara lite kul med några vackra bilder från omgivningen och nu när jag är arbetslös är Ralf och jag ute på mer promenader än byns mest kända promenerare känns det som och idag passade jag på att ta lite bilder. Tyvärr bara med telefonen så kvaliteten kanske inte är den bästa. 

Följ med!

Här satt förr en bankomat. Den är, som ni ser, borta nu och snart är hela huset borta. Puts väck bara! Ska bli spännande.

ALLTSÅ. Det är den 16:e november idag. Vart är snön? Borde det inte vara lite vinter nu?

Sex plusgrader och bark mark. Det är i och för sig vissa (Ralf) som är superglada för att slippa frysa. 

Ralf har fått för sig att han är jätteduktig när han hoppar upp på saker, till exempel parkbänkar och vill gärna ha en godis då. Helst en godis på alla dom tre bänkarna. Där fick han dock ge sig och nöja sig med en. Nån måtta får det vara!

Huset i höst/vinterskrud. Bilden är alltså tagen vid 12-tiden  och det är  redan på väg att bli mörkt.

Sommarblommorna har fått ge plats för enris i stället. Grodan från Leifs före detta kollegor  får hänga med så länge den orkar utomhus, den är ju så söt!

Jaha, det var det. Det finns visst önskemål på bild av Leif i förkläde också, ska jobba på det!

/Elisabeth

3 kommentarer:

  1. Jag undrar vad som ska hända med alla sakerna i den övergivna lokalen i huset som ska försvinna. Det borde tas upp i den lokala pressen! Förstasidestoff! Spännande.. Liza

    SvaraRadera
  2. Vi tror att det har avlägsnats till hemlig ort. Nu väntar vi med spänning på husrivningen. Det blir sjukt spännande!

    / Leif

    SvaraRadera
  3. Ni måste dokumentera och lägga upp! L

    SvaraRadera