söndag 6 november 2011

No more furu!

Hoppas vi har kvar någon som läser här. Vi har ju varit rent usla på att uppdatera på sistone.

Förra helgen åkte jag till Umeå för att roa mig och under tiden var Leif duktig och målade första varvet på panelen i källaren. I skrivande stund håller han på med varv nummer två och man kan äntligen se hur fint det kommer att bli.


Nästa fråga är nu vilken tapet vi ska köpa. Vi hade bestämt oss men ångrade oss plötsligt när vi insåg att den inte alls passar in i hur vi tänkt oss att rummet ska bli. Tanken är att det ska bli lite av ett vardagsrum där man kan sitta och njuta av en brasa, musik och/eller en god film och därför vill vi gärna att tapeten ska vara lite murrig men ändå snygg.

Här måste vi ju ha en tapet!

Sen blir väl nästa steg att ta tag i trappan upp och allt som hör till. Vi hoppas också få eller vinna pengar så att vi kan renovera badrummet och smälla ut väggen mellan köket och vardagsrummet.

/Elisabeth

6 kommentarer:

  1. Snyggt, måste säga att jag tycker ni är så duktiga. Släng över lite energi till Bondegatan 2 också va ;) /grannen över gatan

    SvaraRadera
  2. Klart vi är kvar, ser fram emot fler höstuppdateringar här framöver!

    SvaraRadera
  3. Alltid kvar! /Tåny Ramazotti

    SvaraRadera
  4. Så kul att ni har köpt hus! Och i våra hemtrakter också dessutom :)

    Lycka till med renoveringen, och hoppas att vi ses snart Elisabeth!

    Stor kram från Porrbacken..hehe..

    SvaraRadera
  5. Klart att jag är kvar, alltid lika kul att läsa er blogg :)
    / Carina L, Midgård

    SvaraRadera
  6. Jag är också kvar! Och snart får jag se all förändring IRL!! Myyyyyyyyyyyys!

    SvaraRadera