måndag 6 februari 2012

Efter bakslag kommer framgång?

Det blir inte riktigt alltid som man tänkt sig. Vi har i allafall insett två saker under helgen:


Vi bör be om hjälp när det kommer till tapetsering. Alltså, man behöver inte känna sig tvingad att vara bra på allt. Bara för att internet kryllar av bloggar som skrivs av folk som verkar kunna allt, behöver inte vi ha en sån blogg. Vi kan inte allt. Jag vill inte kunna allt. Jag blir svettig och arg direkt jag tänker på tapetsering. Alltså behöver jag inte göra det.

Vårsolen avslöjar. Vi målade rummet i källaren under sen höst/tidig vinter när solen orkade sig upp endast ett par timmar om dagen. Nu är det ljust mycket länge (tack och lov) och när jag tittade mig omkring igår insåg jag att rummet behöver minst ett varv med färg till. Gör om, gör rätt!

Målarkläder på!

/Elisabeth

5 kommentarer:

  1. Tänk va tråkigt om man vore bäst på allt, så mycket bättre att kunna unna sig att be om hjälp nån gång! Kul att ni är tillbaka!

    SvaraRadera
  2. Leif nu är det väl ändå dags för ett besök??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag lovar att hälsa på nästa gång jag är i Umeå!

      /Leif

      Radera
  3. Det är rätt att måla ett extra varv, man stör sig bara på det annars och känner sig inte öjd och peppad på att fortsätta med annan renovering. Du vet att jag kommer gärna å hjälper till med tapetsering. Jag och matte är inga proffs men vi har ju hunnit tapetsera några rum.....- A

    SvaraRadera