torsdag 23 februari 2012

Status på little toilet.


Idag har jag fortsatt med målning, maskering och putsning. Började med att putsa bort gårdagens spackling. Det hade sjunkit in på vissa ställen så där jag la på lite mer. Lite kul att jag insåg under putsningen att jag ju hade råkat spackla igen hålen där spegeln ska sitta. La ändå på mer spackel där på andra varvet. Kan inte ha så stort minneskort...

Alla våra fönster är försedda med så kallade kassetter. Det var alltså två-glas tidigare men med hjälp av kassetterna är det nu tre. Nackdelen är att alla kassetter är bruna och för att måla dem krävs det att man öppnar fönstrena, vilket inte riktigt är lämpligt på vintern. Jag kunde inte låta bli att måla insidan idag i alla fall. Kommer nog krävas några varv!


Slafsade också på ett varv på skåpet under handfatet. Vilken skillnad det gjorde att få bort den beige/gräddiga färgen. Nu är det lika vitt som porslinet!


Imorgon skall porslinstronen inhandlas och sen börjar jag nog snart måla väggarna, om jag känner mig själv rätt.

/Elisabeth

3 kommentarer:

  1. oj här händer det grejer, vi måste nog snart komma å hälsa på å kika på alla nyheter! Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja! Ni måste komma snart! Vi behöver ju snart hjälp med tapeter också. :)

      Radera
  2. jäklars vad det händer grejer! kuuul!

    /jo

    SvaraRadera