onsdag 22 februari 2012

Två timmar senare...

Jag är lite hetsig och impulsiv ibland. Sen förra inlägget har jag hunnit måla alla möbler på bilden nedan ett varv med vitt, plockat ner allt från väggarna på lilltoan och spacklat hålen. Rätt nöjd!

Det här med att måla allt vitt är lite si och så för mig. Jag är nämligen inte helt för den här "vitt och fräscht"-trenden men samtidigt är det ju så ruskigt enkelt! När Leif och jag bodde på Haga i Umeå var vi väldigt inne på svarta möbler så det krävs rätt många varv för att täcka. Hyllan som står lutat mot väggen till exempel, den är målad fyra varv och nu är den äntligen bra. Den är för övrigt byggd av en kille som hyrde en lägenhet före oss och lämnade kvar den.

Ateljen!
Jag är inte bara väldigt impulsiv när det kommer till att börja med något. Jag kan bli så sjukt tvärt less. Därför är det ju helt lysande att vi har ett hobbyrum i källaren där man bara kan lämna allt och fortsätta sen när peppen är tillbaka. Nyss kände jag när jag målade ett bord att näää, nu orkar jag inte mer, så jag tvättade av penseln och gick.

Snart kan dessa äntligen sättas upp! Ett litet steg för vissa men ett gigantiskt steg för oss!


Tavlan jag fick måla på min möhippa. Tycker näsan blev ruskigt lik!

/Elisabeth

1 kommentar:

  1. Tavlan blev FIN!! Men var ska ni hänga den? Anna

    SvaraRadera