onsdag 15 juni 2011

Blommor av nåt slag och Narnia.

Innan vi flyttade hit hade jag absolut ingen aning om hur en pion såg ut. Jag fick lära mig det när mamma kom för första gången och blev upprymd av den vi har på baksidan. Den har drygt 30 knoppar och ser sjukt tung ut. Ska binda upp den med någon typ av rep inom en snar framtid. 


Till och med mitt otränade öga kan se att det när som helst blir pion-bäbisar. Rosa sådana!



Det här området är vad Leif envisas med att kalla Narnia. Tror det har något med lyktan att göra. På stenen till höger om den kan man ana att det står något...



...nämligen vår hustomte som vi fick av Linda och Robin i fredags! Den är ståtlig, samtidigt som den är lite otäck, precis som det ska vara.


Jag vet att gräsmattan ser ut som en djungel, den ska klippas imorgon. Premiär för mig! 


/Elisabeth

3 kommentarer:

  1. Kommer ni framöver att samla tomtar till en liten armé? Alltså, när man kommer o hälsar på, ska man då ta med sig tomte eller alladinask?

    SvaraRadera
  2. Pioner är utav de vackraste blommor som finns, lyllo er! Och det blev ju ännu mer Narnia med tomten.

    SvaraRadera