onsdag 8 juni 2011

Forum

Visst är det bra med internet där man kan utbyta tankar och idéer? Försök dock hitta ett entydigt svar på vilken färg som bäst täcker träpanel så får ni se. Internet är ganska proppfullt med hemmafixare som tror sig sitta inne med svar på det mesta.

"Kvistlacka - det har du igen på några år!"
"Kvistlacka inte - det gjorde inte vi när vi målade om hemma!"
"Använd snickerifärg för möbler på träpanelen!"
"Använd billig skitfärg från Bauhaus!"

Tröttsamt var ordet. Ge mig bara en färg som funkar!

/ Leif

3 kommentarer:

  1. Jag köpte billigt skit efter dåliga råd och fick jobba som ett djur för att få till det; jag målade taket 6 varv med dålig billig takfärg från Byggmax eller vad de heter, de som ligger bredvid Ö&B. Färgen täckte inte och taket var gulnat. Jag köpte rollers från samma ställe, de släppte fiber som bara den. All "dyr" färg jag köpte fungerade utmärkt. Jag har efter detta lovat mig själv att inte köpa billiga grejer om jag ska renovera. Det är nog jobbigt ändå.

    SvaraRadera
  2. Nej, jag förstår hur du tänker Anita. Sex varv tar ju ett tag att måla också. Det är kanske bara att inse att det gräver lite hål i plånboken det här med renovering...

    / Leif

    SvaraRadera
  3. Åh, jag känn igen det där. Det blir ju snäppet störigare när det inte handlar om dyrt vs. billigt. Utan om mer matrial och metodfrågor för det finns ju inga givna svar. Vi ska lägga golv i ett källarrum och blir bara mer förvirrade av att läsa om det. "Man ska absolut inte göra si för då samlas det fukt. Gör si, fukten är inget problem. Eller gör inte så. Jag gjorde så och det blev jättebra." Man kan ju bli galen för mindre. Man vill ju ha ett rätt svar. Är det för mycket begärt?

    Ser framemot att träffas snart och prata hus:)

    SvaraRadera