söndag 26 juni 2011

Träd och ström.

Idag har jag så gjort slag i saken och grävt ner vårt gåvo-äppelträd på gården. Det är ett ryskt superträd som klarar zon 7. Zoner säger inte mig så mycket just nu, men är det en hög siffra och ryskt så antar jag att det står pall för flera år av vinter.

Det var roligt med plantering. Det kan bli mer av den varan i sommar.


Den uppmärksamme kan bli orolig att trädet står på grannens tomt, men så är icke fallet. Den står med god marginal på vår sida av gränsen.

För övrigt har vi nu monterat krokar vid sidan av fönstren för att hänga fast gardiner i. Jag blir alltid lite orolig när det ska skruvas metallskruvar i närheten av eluttag eller strömbrytare. Jag skruvade ett halvt varv - beredde mig på 230 volt genom lillkroppen - skruvade ett halvt till - beredde mig igen osv. Nu avlöpte iskruvandet utan någon personskador, så det var ju för väl.

Nu till källaren, där jag hör att min fru har gått loss på kvistlacken med sandpapper.

/ Leif

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar