måndag 27 juni 2011

Om när inget matchar.




Det här är det fjärde stället Leif och jag bor på tillsammans. Innan huset har vi alltså haft tre lägenheter. Detta innebär att vi har samlat på oss en hel del grejer. Ett gardinpar här och en matta där, allt speciellt köpt för just det rummet i den lägenheten. Nu har fyra års sambo-historia hamnat under ett tak och ger mig lite ångest. Inget matchar ju! Handdukarna i turkost som passade finfint i vårt kaklade badrum på Teg ser sådär ut i vårt nuvarande som är klätt i plastmatta i någon nyans av orange. Köksbordet är brunt, tallrikarna är vita med svarta ränder och underläggen är rosa och lila. 

Efter några minuters ångest inser jag att vi ju (förhoppningsvis) ska bo här en jäkla massa år. Vi kommer att köpa ett nytt köksbord. Badrummet kanske kommer att renoveras. Allt kommer att matcha ungefär så mycket som vi vill. Tids nog. Också ett uttryck vi gärna slänger oss med. Tids nog. 

Tills dess har jag tänkt njuta av något som matchar både turkosa plastburkar och sommarmåltider:

/Elisabeth

2 kommentarer:

  1. Jag hör vad du säger.. det ser ut som på en loppis hos oss. Men samtidigt, det är år av historia som står där, så det är ganska fint ändå :)

    SvaraRadera
  2. True that! :)

    Ganska fint med loppis ändå! Ser fram emot bilder från er lya.

    SvaraRadera