söndag 5 juni 2011

Vattenskadad

Igår hade vi vårt första rejäla tillbud i huset. Toalettstolen på vår lilla toa i hallen fick för sig att spränga något lock som har något med flottören att göra. Effekten blev att vatten pumpades ut med våldsamt tryck ur stolen och ut på toagolvet. Jag uppskattade vattendjupet till cirka 5 cm. på djupaste stället innan jag vrålade åt Elisabeth att slå av huvudanslutningen till vattnet.

                                                                   En tickande bomb!

Vi stoppade blödningen med alla handdukar som fanns till buds och jag nojade och torkade vatten i syrummet som ligger direkt under toan en bra stund. För att accentuera hur dramatiskt jag upplevde situationen kan jag säga att jag hävdade att jag "skurit upp hela djävla foten" - när jag i själva verket hade skrapat mig lite på en spik. Efter jag hade legat i fosterställning i soffan med Ralf en stund lyckades jag lugna ner mig. Men snacka om dramatik!

För övrigt har planer utarbetats som kommer att presenteras inom kort!

/ Leif

3 kommentarer:

  1. Det verkar vara farligt att bo i Bjurholm! Hälsningar Eva Lena :)

    SvaraRadera
  2. Oj, inte nåt man vill ska hända direkt...
    har du pysslat om din fot och fått ordning på fontänen nu? Hoppas för guds skull att det inte blir nåt strul efteråt.
    För övrigt gott att läsa hur det artar sig hos er :)
    Må gott, Carina L

    SvaraRadera
  3. Hoppas det gick bra att få allt torrt och att inte mer saker händer nu! =)

    SvaraRadera